فيديو / صحيفة اليوم

اعتذارات متبادلة بين وكريم شلبي بطل الساحل

بعد نشر الفنان محمد رمضان اعتذار للشاب صاحب واقعة الصفع المتبادل في الساحل الشمالي، رد الشاب الشاب كريم شلبي من خلال مقطع نشرته صحف محليه معلقًا على اعتذار .
كان رمضان قد اعتذر من خلال فيديو عبر حسابه الرسمي على موقع "إنستجرام" شرح خلاله ملابسات الواقعة التي أثارت مواقع التواصل الاجتماعي.

اعتذار رمضان


قال رمضان: "بعتذر لأهل الولد الصغير إن ايدي اتمدت عليه، وبعترف بخطئي، ولما هو غلط في الأول قلعته الكاب وبصيت في وشه فغلط تاني قلتله هات التليفون ولم أتمالك نفسي ضربته قلم بسيط طير الكاب والنضارة، ولو هنعتبر الناموسة اللي وقفت على خدي قلم فأنا استاهل 5 عشان مديت إيدي على عيل صغير".

رد كريم شلبي


علق كريم شلبي في الفيديو على اعتذار قائلًا: "إذا كانت أيدي الشمال ناموسة فإيدي اليمين مرزبة، وشكرًا لكل واحد وقف معايا ودافع عني، وأنا أما اتكلمت اعترفت بخطئي لأن الاعتراف بالحق فضيلة".
وقال "الحمد لله أنا شبعان من حب الناس وعيني مليانة من صغري، فأنا مطلعتش اتكلم في أي قناة أو فيديو علشان أنا مش زي ما بتقولوا طالع أركب ترند".

وأضاف متحدثًا عن اعتذار رمضان: "اعتذارك طبعًا على راسي من فوق، بس فيه ناس بتتولد صغيرة وبتكبر، وفيه ناس بتتولد صغيرة وبتفضل صغيرة، ولما روحت مكتب الأمن وأنت واخد مني التليفون قالولي نعمل محضر قولتلهم لأ العفو عند المقدرة زي ما النبي قال، وفي الآخر لو حد طالع من الحوار ده مرضي فهو أنا، وشكرًا لكل واحد وقف في صفي".
ومنذ بضعة أيام تواجد محمد رمضان بالساحل وتجمهر عدد من المعجبين حوله ليلتقطوا معه الصور، ثم فجأة اتجه رمضان إلى شاب وطلب منه أن يظهر هاتفه المحمول له بإلحاح ثم فجأة صفعه على وجهه ليرد الشاب له الصفعة.

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة صحيفة اليوم ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من صحيفة اليوم ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

قد تقرأ أيضا